schouderpijn Chiropractie De Eem in Amersfoort

Geschat wordt dat elk jaar zo'n 300.000 mensen naar hun huisarts gaan vanwege schouderpijn. Vaak krijgen ze pijnstillers voorgeschreven of ze worden naar de fysiotherapeut verwezen. Bij acute schouderpijn wordt een krachtige ontstekingsremmer geïnjecteerd. Maar recentelijk medisch onderzoek heeft uitgewezen dat ook chiropractie goed helpt tegen schouderpijn. Heeft u last van schouderpijn en biedt fysiotherapie geen soelaas? Maak dan snel een afspraak bij Chiropractie De Eem in Amersfoort.

Medische wetenschap over effectiviteit chiropractie

In Nederland valt chiropractie niet onder de reguliere gezondheidszorg. Toch onderschrijft men ook hier steeds vaker de effectiviteit ervan. Onlangs onderzochten twee Groningse artsen de effectiviteit van verschillende behandelingsmethoden van schouderpijn: fysiotherapie, injectietherapie en chiropractie. De artsen maakten onderscheid tussen schouderpijn als gevolg van een ontsteking en schouderpijn die voortkomt uit de nek en bovenrug. Waarschijnlijk spelen ook de wervelkolom en ribben een rol bij die laatste vorm van schouderpijn. Bij acute gewrichtsontsteking wordt de schouderpijn inderdaad verlicht door injectietherapie. Maar hoe zit het met de effectiviteit van de behandeling van schouderpijn die ontstaat vanuit de wervelkolom? Chiropractie bleek bij die schouderpijn twee keer zo effectief als fysiotherapie.

Schouderpijn door een wervelblokkade

Binnen de chiropractie geloven wij al langer dat schouderpijn voortkomt uit de wervelkolom van de nek, de bovenrug en de bijbehorende ribben. Als de spierbalans van de schoudergordel verstoord raakt vanwege wervel- en ribblokkades, worden de structuren rondom het gewricht overbelast. Overbelasting leidt tot ontstekingen.

Chiropractische behandeling van schouderpijn

Bij Chiropractie De Eem in Amersfoort verhelpen we schouderklachten door middel van manipulaties. Zo proberen we de disfunctie van de wervelkolom en het schoudergewricht op te heffen. Recent medisch onderzoek wijst uit dat dit een zeer effectieve behandeling is voor schouderpijn. Maak daarom snel een afspraak met de Amersfoortse chiropractoren van De Eem voor een eerste consult.