Chiropractische behandeling van nekpijn bij De Eem in Amersfoort

Nekpijn is een veel voorgehoord probleem. Vaak gaan de nekklachten na een paar dagen vanzelf weer over. Houdt de nekpijn? Maak dan eens een afspraak bij Chiropractie De Eem in Amersfoort. Een chiropractor kan chronische nekpijn of een nekhernia verhelpen of althans het genezingsproces versnellen.

Kenmerken van nekpijn

Patiënten van De Eem in Amersfoort omschrijven nekpijn als een zeurende pijn aan de zijkant van de nek of boven op de schouders. Soms kunnen zij minder goed bewegen met de nek. Omkijken tijdens het autorijden of op de fiets lukt dan nauwelijks. Bij nekpijn voelt u dat de spieren strak gespannen staan. Soms hoort u het kraken in uw nek als u uw hoofd heen en weer beweegt. Nekpijn staat vaak niet op zichzelf. Nekpijn kan gepaard gaan met andere klachten vanuit de nek ervaren: duizeligheid en hoofdpijn; oorsuizen of concentratiestoornissen. uitstralende pijn of tintelingen naar de arm, hand of vingers.

Nekpijn laten behandelen in Amersfoort

Nekpijn is een teken dat de gewrichten in de nek niet goed kunnen bewegen en dat de spieren zijn verkrampt. Chiropractie kan nekpijn vrijwel altijd effectief behandelen. De chiropractoren van De Eem in Amersfoort gebruiken verschillende technieken om de beweeglijkheid van de gewrichten in de nek te verbeteren. De bekendste daarvan is manipulatie (kraken). Een snelle, gecontroleerde rekbeweging met als doel de beweeglijkheid van het gewricht te herstellen. Ook worden er technieken gebruikt om de spieren te ontspannen. Wilt u meer weten over de chiropractische behandeling van nekpijn? Neem dan gerust contact op met Chiropractie de Eem in Amersfoort.