Symptomen en behandeling kniepijn - Chiropractie De Eem in Amersfoort

Ouderdom komt met gebreken en één daarvan is kniepijn. Patiënten krijgen vaak te horen dat kniepijn het gevolg is van slijtage. Niets aan te doen dus. Natuurlijk kunt u zich laten opereren of pijnstillers en andere medicijnen slikken om de kniepijn te verlichten. Maar maak ook eens een afspraak bij Chiropractie De Eem in Amersfoort. Want kniepijn ligt meestal niet aan slijtage. Kniepijn wordt veroorzaakt doordat het onder- en bovenbeen niet goed sporen, waardoor de omringende structuren pijnlijke overbelast worden. En daar kunnen wij gemakkelijk iets aan doen.

Reguliere medische behandeling van kniepijn

Pijnlijke knieën voelen vaak wat stijf aan en zijn ook wat dikker. Kniepijn voelt u meestal aan de binnenkant van de knie, eenzijdig of aan beide kanten. Een huisarts verwijst patiënten met kniepijn meestal door naar de fysiotherapeut. Maar na verloop van tijd kan de fysiotherapeut ook niets meer doen om de kniepijn te verlichten. Daarnaast schrijven artsen vaak pijnstillers, ontstekingsremmers of voedingssupplementen (glucosamine en chondroitine) voor. Kniepijn kan ook verholpen worden door een kijkoperatie of een zogenoemde ‘wig’-operatie. Daarbij snijdt de arts een wigvormig botstukje weg, zodat onder- en bovenbeen weer in de normale stand komen te staan.

Chiropractie en kniepijn

Geen symptoombestrijding, maar kniepijn bij de bron aanpakken. Dat is het uitgangspunt van Chiropractie De Eem in Amersfoort. We zorgen ervoor dat het onder- en bovenbeen weer goed met elkaar sporen. Met chiropractie kunt u een 'wig'-operatie dan ook vaak voorkomen. Eenmaal opgelopen slijtage kunnen ook wij niet meer ongedaan maken. Uw knieën blijven dus wat dikker en zullen nog steeds wat stijf aanvoelen. Maar de pijngevoelige omliggende structuren worden niet langer overbelast waardoor de kniepijn afneemt.

Behandeling kniepijn De Eem Amersfoort

Wilt u meer weten over de chiropractische behandeling van kniepijn bij Chiropractie de Eem in Amersfoort? Neem gerust contact met ons op of maak een afspraak voor een eerste consult.