Borstpijn uitgelegd door Chiropractie De Eem in Amersfoort

Bij borstpijn denken mensen snel aan het ergste: longkwalen, een hartaandoening of zelfs een acute hartaanval. Toch is pijn in de borststreek vaak niets ernstigs, al blijft de pijn natuurlijk vervelend. Chiropractie kan uitkomst bieden als een gebrekkige ribfunctie ten grondslag ligt aan de  borstpijn. Bij Chiropractie De Eem in Amersfoort kunt u de oorzaak van de borstklachten laten onderzoeken.

Pijn in borst, rug en arm

Borstpijn wordt meestal veroorzaakt door een gewrichtsblokkade tussen één of meerdere ribben en borstwervels. Bij Chiropractie De Eem in Amersfoort horen we vaak dat de borstpijn begon na een plotselinge verkeerde beweging of een valpartij. Een gewrichtsblokkade kan naast borstpijn leiden tot verscheidene andere klachten:

• Pijn in de rug tussen de schouderbladen.
  • Uitstralende pijn langs de rib naar de voorkant van de borst.
  • Hevige krampen in de tussenribspieren.
  • Uitstralende pijn langs de arm, die moe en krachteloos aanvoelt.

Sommige patiënten voelen een snijdende borstpijn die gelijk opgaat met de ademhaling. Hyperventilatie verergert de pijnklachten. Door de gewrichtsblokkade kan het kraakbeen tussen de rib en het borstbeen ook ontstoken raken. Deze ontsteking wordt het Tietzesyndroom genoemd.

Fysiotherapie vaak geen optie

Vaak worden patiënten doorverwezen naar een fysiotherapeut, maar de resultaten van fysiotherapie bij borstpijn zijn teleurstellend. Patiënten kampen soms al jaren met borstpijn voordat ze bij Chiropractie De Eem in Amersfoort terecht komen. Overal kregen ze te horen dat ze er maar mee moesten leren leven. Chiropractische manipulatieve technieken zijn wel erg succesvol gebleken tegen borstpijn. De gewrichtsfunctie wordt hersteld en de borstpijn neemt vaak al na een paar behandelingen af. Afhankelijk van het type borstpijn maakt de chiropractor gebruik van de welbekende 'krakende' technieken en/of de zogenoemde 'zachte' technieken.

Chiropractische behandeling borstpijn in Amersfoort

Wilt u meer weten over de chiropractische behandeling van borstpijn? Neem gerust contact op met Chiropractie De Eem in Amersfoort. Heeft u last van borstpijn en wilt u weten of wij uw klachten kunnen behandelen? Maak een afspraak met Chiropractie De Eem in Amersfoort.